Gemeente Meierijstad werkt voortdurend aan het verbeteren en efficiënter beheren van de openbare ruimte. Daarom gebruikt de gemeente vanaf maandag 14 oktober 2024 de ‘Zo Gemeld’ app. Met de app kunnen inwoners bijvoorbeeld kapotte lantarenpalen, afvaldumpingen, losse stoeptegels en andere problemen melden.
Waarom deze nieuwe app?
De nieuwe meldingsapp is speciaal ontwikkeld om de interactie met inwoners te vergemakkelijken en de afhandeling van meldingen te versnellen. Waar voorheen een melding vaak meerdere keren heen en weer ging voordat het juiste team ermee aan de slag kon, stelt de nieuwe app gerichte vragen om direct alle benodigde informatie te verzamelen. Hierdoor komt de melding sneller en vollediger bij de juiste persoon of afdeling terecht.
Huidige Mijn Gemeente app vervalt
De Zo Gemeld app vervangt de huidige Mijn Gemeente app. De huidige app is vanaf 14 oktober ook niet meer te gebruiken. Jan van Burgsteden, wethouder ruimtelijke ordening en infrastructuur: “Wij moedigen alle inwoners aan om de nieuwe Zo Gemeld app te downloaden en te gebruiken. Samen maken we Meierijstad nog mooier, schoner en veiliger. Uw melding is belangrijk en met de nieuwe app kunnen wij nog beter voor u klaarstaan.”
Hoe werkt de Zo Gemeld app?
Het gebruik van de app is eenvoudig. De gratis app is te downloaden via de App Store of Google Play op uw smartphone of tablet via bijgaande QR code en herkenbaar aan bijgaand logo. Open de Zo Gemeld app en volg de stappen om een melding te doen. De app stelt een aantal gerichte vragen om ervoor te zorgen dat de ontvanger van de melding precies weet wat er aan de hand is en wat de beste aanpak is. Als de melding opgelost is, ontvangt de melder een update.
Behalve via de app kunnen inwoners ook gewoon een melding blijven doen via de website www.meierijstad.nl/melden of bellen met het KCC 14 0413.